Postúpenie elektronického záznamu inému OVM
23.2.2023
Integrácia na elektronickú schránku subjektu je efektívnou pomôckou pre evidenciu všetkých registratúrnych záznamov doručených do organizácie na jednom mieste.
Prístup k záznamom prenášaných z elektronickej schránky do systému pre správu registratúry je určený rozhodnutím spoločnosti a nastavením jednotlivých kompetencií v informačnom systéme. Môže to byt pracovník podateľne, vedúci pracovník, alebo určený spracovateľ záznamov a spisov.
Elektronické podanie doručené do elektronickej schránky organizácie, sa tak automaticky prenáša a eviduje v systéme pre správu registratúry, kde vznikajú registratúrne záznamy a sú pripravené na spracovanie.
Čo však v prípade, ak vzniknutý registratúrny záznam bol doručený omylom.
V minulosti bolo potrebné kontaktovať pôvodcu takéhoto podania, ktorý následne vykonal opravu a odoslal podanie určenému doručiteľovi.
Postúpenie záznamu inému OVM
Aktuálne je pre pôvodcu registratúry typu Orgán verejnej moci (OVM) k dispozícii funkcionalita, ktorá umožňuje „Postúpiť záznam inému OVM“.
Ide o možnosť postúpenia prijatého elektronického podania z ÚPVS inému OVM, ktorému malo byť podanie pôvodne doručené s možnosťou doplniť aj odôvodnenie tohto postúpenia.
Správny adresát je následne povinný prevziať postúpený záznam, čo aktivuje notifikačný proces a informuje pôvodného doručiteľa o postúpení podania správnemu adresátovi. Po tomto procese už nie je nutné, aby pôvodný príjemca informovať pôvodného doručiteľa o nesprávnom doručení podania.
Registratúrny záznam, ktorý zostáva v evidencii následne dostane stav zrušený, resp. vo vybraných prípadoch (napr. ak sa podanie postupuje do elektronickej schránky podriadenej, dcérskej alebo inak súvisiacej organizácie pôvodcu registratúry) je možné ho ponechať na ďalšie spracovanie.
Postúpenie elektronického záznamu inému OVM je funkcionalita, ktorá umožňuje rýchle doručenie elektronického podania správnemu doručiteľovi aj v prípadoch, ak bolo doručené omylom.